خاطرات کاغذی

کیتاکازه به من داد

خاطرات کاغذی

ببینید | شکارچی اردک 

مرد روستایی که در شکار اردک با کمند تبحر داشت، روزی با وسوسه چند مرد غریبه متقاعد می‌شود که صیدی بزرگ و سودآور داشته باشد.
کد خبر: ۱۴۶۹۵۵۲
نویسنده مریم فلاح - نویسنده و پژوهشگر
تعداد بازدید : 14

او که تا آن زمان فقط روزی یک صید انجام می‌داد، ساده‌لوحانه با خودش گفت چرا تابه‌حال خودم به این موضوع فکر نکرده بودم. تصور می‌کرد که اگر تعداد زیادی اردک را همزمان بگیرد، زمان بیشتری برای تنبلی خواهد داشت. مرد به خانه رفت و موضوع را با همسرش در میان گذاشت. اگرچه همسرش موافق نبود، اما روز بعد چهار اردک صید کرد و مردان به او پاداش داده و تشویقش کردند که صید بیشتری داشته باشد. روز بعد، به وقت سحرگاه مرد طماع به اردک‌هایی که در خواب ناز بودند نزدیک شد و طناب‌هایی را دور گردن آن‌ها گذاشت و سر دیگر طناب‌ها را هم به دور کمر خودش بست. وقتی اردک‌ها بیدار شدند مبهوت و ترسان از وضعیت‌شان به پرواز درآمده و مرد را با خود به آسمان بردند. درحالی‌که پرواز صیاد ساده‌لوح موجب حیرت مردم شده بود سرانجام پرنده‌ای شکاری او را از طناب‌ها جدا کرد و مرد در بتکده‌ای که داخل آن یک راهب بودایی و شاگردش مشغول دعا بودند فرود آمد و ....

«شکارچی اردک» با عنوان اصلی Gakken Gonbe'e, The Duck Hunter محصول ۱۹۶۱ ژاپن، اقتباسی بود از یک داستان عامیانه رایج ژاپنی که به کارگردانی ماتسوه جیمبو و تهیه‌کنندگی هارو ایتو با ساختار استاپ‌موشن تولید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها